Onze impact

Onze impact, inzichtelijk!

Onze pagina over wat impact nou precies is, hoe je het meetbaar maakt en vervolgens communiceert heb je vast al gelezen (zo niet, klik dan hier!). En Ten Stripes zou Ten Stripes niet zijn, als we niet ook voor onszelf impact doelstellingen hebben geformuleerd waarmee wij onze steen bijdragen aan een betere wereld!

Hoe dan?

  • Per Sustainable Development Goal (SDG) waar wij impact op maken, hebben we één of meerdere subgoals gekozen die goed passen bij onze impact doelstelling(en).
  • Per impact doelstelling geven we een aantal voorbeelden van activiteiten die we ondernemen om die doelstelling te behalen.
  • Benieuwd naar de uitgewerkte strategie voor een bepaalde doelstelling? Dan kun je altijd een bestandje downloaden waarin die haarfijn uitgewerkt is!

sdg 4 impact

Meer kennis om de Nieuwe Economie te laten groeien

Bij Ten Stripes zijn we overtuigd van de waarde van de Nieuwe Economie en de rooskleurige toekomst van bijvoorbeeld Marketing 3.0. Eén van de pijlers van Marketing 3.0 is samenwerken, co-creatie en betrokkenheid. Wij maken ons hier dan ook hard voor door onze kennis over dit onderwerp te delen met iedereen die er geïnteresseerd in is! De SDG waar wij onze impact doelstelling aan gekoppeld hebben is nummer 4: Kwaliteitsonderwijs. En specifiek subdoel 7, die je kunt samenvatten met ”Ervoor zorgen dat alle leerlingen kennis en vaardigheden verwerven die nodig zijn om duurzame ontwikkeling te bevorderen”.

Voorbeelden

  • Onze Head of Content Strategy (Lucinde) gaf bij NHL Stenden een tof gastcollege over ”Marketing voor je webshop”.
  • Op het moment zijn er vier stagiaires die we helpen zichzelf te ontwikkelen. Twee hiervan doen een meeloopstage en daarnaast zijn er twee stagiaires die druk bezig zijn met afstuderen.
  • De directeur van Ten Stripes (Bart) was te gast bij New Business Radio, om daar te vertellen over marketing en duurzaamheid aan de hand van Marketing 3.0. Geïnteresseerd? Check het hier!

Theory of Change model voor de impact doelstelling bij SDG 4

sdg 8 impact

De leukste werkgever worden voor intrinsiek gemotiveerde marketeers door zingeving, autonomie en plezier

Intrinsiek gemotiveerde marketeers zijn, in onze ogen, de beste marketeers om het werk te doen. Mensen die nieuwe dingen ondernemen omdat ze dat graag willen en daar voldoening uit halen en niet omdat het moet. Om hen de beste mogelijke werkplek te bieden, hebben we voor ons als doel gesteld om het leukste marketingbedrijf te worden van het noordelijk halfrond! Bijpassende SDG: nummer 8, Waardig werk (en specifiek subdoel 8.3).

Voorbeelden

  • We sporten wekelijks met het hele team.
  • Werknemers zijn volledig vrij in het indelen van hun uren.

sdg 8 impact

De Nieuwe Economie laten groeien

Bij Ten Stripes hebben we volledig vertrouwen in de Nieuwe Economie, maar we beseffen ons ook dat die er niet vanzelf komt. Gelukkig zijn er genoeg organisaties binnen de Nieuwe Economie die dit vertrouwen met ons delen. Deze organisaties zijn dan ook bij uitstek de organisaties die wij ‘naar the next level’ willen helpen! Net als de vorige impact doelstelling is ook deze gekoppeld aan SDG 8, maar nu specifiek aan subdoel 8.4.

Voorbeeld

  • Met behulp van Impact Strategie sessies organisaties helpen hun positieve impact te vergroten en hun negatieve impact te verminderen.

Theory of Change model voor de impact doelstellingen bij SDG 8

sdg 17 impact

Een gevestigde en gewaardeerde naam zijn waar bedrijven graag mee samenwerken in het realiseren van hun duurzame doelstellingen

Het grootste deel van de impact die we bij Ten Stripes maken is indirect, namelijk via onze partners. Daarom hebben we als vierde en laatste impact doelstelling bepaald dat we hét bedrijf willen zijn waar iemand aan denkt wanneer het gaat om marketing, en specifiek marketing verweven met duurzaamheid. De gekozen SDG hiervoor is SDG 17 (subdoelen 17.14 & 17.16 & 17.17).

Voorbeelden

Theory of Change model voor de impact doelstelling bij SDG 17