Automatiseren met een verbeterde CPC (eCPC)

Deel 3: Verbeterde CPC

In deze 9-delige vlogserie neemt Sebastiaan je mee in de nieuwste mogelijkheden van Google Ads.

Ja, wil direct deel 4 bekijken >>

Conversies verhogen met behoudt van controle over je biedingen

Het verbeteren van je CPC is de lichtste variant van het automatiseren van je campagnes. Google stuurt hierin, op basis van historische gegevens, bij op de biedingen in de veiling. Met als uiteindelijk doel om zo meer conversies binnen te halen tegen gelijke kosten per conversie.

Hierdoor kan het zijn dat jouw CPC veel hoger uitvalt dan je eerder hebt ingesteld.  Geen zorgen: over een termijn van 30 dagen zal Google altijd uitkomen op het door jou ingestelde budget. Deze variant van automatisering is met name geschikt wanneer je start met een nieuwe campagne. Het zal je namelijk  inzicht geven in de potentie van de campagne.

De bod aanpassingen die je ingesteld hebt op apparaat, locatie en dag van de week blijven van toepassingen. Deze zal Google meenemen in de hoogte van de CPC op het moment van de veiling bij een zoekopdracht. Nog meer leren, of het samen met een specialist doen?

Sebastiaan over Google Ads

Zeg jij nog steeds Google Adwords?