Automatiseren van Google Ads, hoe nu verder?

Deel 9: Welke automatisering past het beste bij mijn account?

In deze 9-delige vlogserie neemt Sebastiaan je mee in de nieuwste mogelijkheden van Google Ads.

Welke manier van automatiseren is het beste voor mij?

In deze vlog laat Sebastiaan je zien dat dat echt verschilt per account. De beste tip die hij je in ieder geval kan geven is: testen, testen, testen. Bijvoorbeeld door experimenten van verschillende automatiseringen op te zetten en deze naast elkaar A/B testen. Zo kom je er na 30 dagen achter welke methode het beste bij jou business en account past. Maar let op: geef jezelf wel minimaal acht dagen de tijd om jezelf deze vaardigheden aan te leren.

Waarde blijven toevoegen als marketeer

Of je als marketeer nog waarde kunt blijven toevoegen als je alles optimaliseert? Absoluut! Google neemt dan misschien wel een groot deel van je over qua biedingen, tijdstip van de dag en zoekwoorden optimaliseren, maar jouw toegevoegde waarde zit door de automatisering veel meer op de inhoud. Bijvoorbeeld door:

  • Meer tijd te besteden aan de creatieve uiting
  • Advertentieteksten te testen op een A/B wijze
  • Vertoningsaandeel te optimaliseren
  • Zoekwoordrapporten te analyseren
  • Landingspagina’s te testen en te optimaliseren

De kwaliteit van de input aan de Google AI bepaalt de kwaliteit van de output. Het beheren van Google Ads campagnes wordt op deze manier veel meer een strategische inzet dan alleen het draaien aan knopjes.

Ga je starten met het automatiseren of ben je ermee bezig maar kan je nog tips gebruiken? Of wil je er eens over sparren? Sebastiaan heeft nog wel een gaatje in z’n agenda!

Sebastiaan over Google Ads

Zeg jij nog steeds Google Adwords?