Automatiseren met Smart Display campagnes

Deel 7: Automatiseren met Smart Display

In deze 9-delige vlogserie neemt Sebastiaan je mee in de nieuwste mogelijkheden van Google Ads.

Ja, wil direct deel 8 bekijken >>

Smart Display: de oplossing voor een succesvolle displaycampagne

In deze vlog komt het beste van twee werelden bij elkaar. Je kunt namelijk in een smart display campagne een combinatie maken van een doel-CPA en dynamische display advertenties.In deze vlog laat Sebastiaan je meer zien over dat laatste!

Wat heb je nodig?

  1. Minimaal 50 conversies in de afgelopen 30 dagen in het displaynetwerk of 100 conversies in search.
  2. Budget: houd voor het dagbudget minimaal tien keer de waarde van je kosten per acquisitie aan om dit kans van slagen te geven.
  3. Creaties: je hebt bij dynamische display advertenties geen complete banners meer nodig. Je voegt hierbij namelijk allemaal losse onderdelen toe. Voeg voor de beste resultaten minimaal 15 relevantie afbeeldingen toe (in verschillende formaten) 3 logo’s (in 3 formaten), 5 titels, 5 beschrijvingen en kies voor de meest relevantie landingspagina voor de campagne.

Wanneer je de bovenstaande punten hebt verwerkt en toegevoegd kun je de rest aan het algoritme van Google overlaten.

Blijf monitoren

Monitor goed of je de CPA ruim genoeg ingesteld hebt, en kies hierbij een CPA die tot 50% hoger ligt dan je reguliere CPA. Display is immers geen traditionele manier om conversies binnen te halen. Optimaliseer de content wanneer je de campagne minimaal twee weken hebt laten lopen.

Bij Ten Stripes hebben we erg goede ervaringen met het inzetten van smart display. Dit heeft voor een van onze klanten namelijk binnen een maand een conversieverbetering van 32% opgeleverd. Veel succes met het inzetten van Smart Display, en mocht Sebastiaan je nog kunnen helpen…

Sebastiaan over Google Ads

Zeg jij nog steeds Google Adwords?