Automatiseren met ROAS

Deel 5: Return on Ad Spent (ROAS)

In deze 9-delige vlogserie neemt Sebastiaan je mee in de nieuwste mogelijkheden van Google Ads.

Ja, wil direct deel 6 bekijken >>

Maximaal rendement uit je marketing budget

Ben je klaar voor next level automatiseren in Google Ads.? Sebastiaan neemt je wederom mee. Wanneer je voor jezelf glashelder hebt wat je uit mag geven aan marketing ten opzichte van je omzet dan is deze instelling perfect voor jou. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je de omzetwaarde doormeet in je Ads account.

Wil je het beste resultaat behalen met doel ROAS? Dan is het handig om 50 conversies in 30 dagen te behalen. Mét een stabiele omzetwaarde als het even kan!

Het vaststellen van de juiste ROAS kan op twee manieren:

  1. Je rekent je eigen ROAS uit op basis van de doelstellingen van je bedrijf. Bijvoorbeeld:  je doel is om €5 verkoop omzet te behalen voor elke euro die eraan uitgeeft. Dit resulteert in een ROAS van 500%.
  2. Laat Google de meeste geschikte ROAS berekenen op basis van je historische gegevens en de bijbehorende ROAS. Het voordeel hiervan is dat je zeker weet dat het een realistische doelstelling is. In de praktijk zul je zien dat deze twee mogelijkheden erg dicht bij elkaar liggen wanneer je stabiele prestaties hebt behaald in de laatste 90 dagen.

Wat deze campagne onderscheid van de doel-CPA campagne is dat je met deze instellingen al jouw handmatige aanpassingen gepasseerd worden en Google hier alle keuzes van je overneemt. Vind je dat spannend? Stuur Sebastiaan dan gewoon eens een appje voor meer informatie!

Sebastiaan over Google Ads

Zeg jij nog steeds Google Adwords?