Automatiseren met een tCPA

Deel 4: Automatiseren met een doel-CPA (tCPA)

In deze 9-delige vlogserie neemt Sebastiaan je mee in de nieuwste mogelijkheden van Google Ads.

Ja, wil direct deel 5 bekijken >>

Meer conversies genereren met ingestelde kosten per conversie

In deze vlog leer je meer over de perfecte automatisering. Als je tenminste weet wat een conversie mag kosten!

Bij deze variant van automatiseren neemt Google de regie van je over in het optimaliseren van het account. Het systeem maakt op basis van historische gegevens de beste keuzes in wanneer, waar en met welke boodschap meedoet in de veiling, met als doel het maximale resultaat behalen tegen de kosten per conversie. Goed om te weten is dat er nog wel rekening wordt gehouden met je bod aanpassingen: apparaat, dag, uur, locatie etc.

Om succesvol gebruik te maken van een doel-CPA  is het cruciaal dat je een realistische CPA instelt op basis van de resultaten van de tot nu handmatige campagne. Wanneer je gemiddeld €20 euro per conversie betaald in een campagne op basis van handmatige of verbeterde CPC, is een doel CPA van €10 voor dezelfde campagne niet realistisch.

Het succes van de campagne, naast een realistische CPA, valt of staat met het aantal indicatoren dat je aanlevert. Een goede variatie in zoekwoorden, duidelijke thematisering in advertentiegroepen, het maximaal aantal extensies en advertentie en natuurlijk doelgroepen zijn belangrijk om je doel te bereiken.

Om succesvol te blijven presteren heeft de campagne regelmatig updates nodig. Dit kun je doen door te blijven testen met de advertenties, regelmatig te kijken naar zoekwoord rapporten en op basis daarvan woorden toevoegen en uitsluiten. Hierover later meer. In the meantime staat Sebastiaan voor je klaar als je vragen hebt.

Sebastiaan over Google Ads

Zeg jij nog steeds Google Adwords?