Duurzame SEO

SEO, de meest duurzame marketingkeuze

De tijd dat je met het toevoegen van een title tag en een keyword bombardement de topposities in Google wist te veroveren ligt al een poosje achter ons.

SEO quote
Wat je vast ook weet, is dat SEO een langetermijninvestering is in het intellectuele eigendom van je bedrijf. Omdat SEO waardevast en continu aan verandering onderhevig is, geloven we in een sterke SEO-strategie als fundament onder je marketingactiviteiten.

Hoe gaan we te werk?

Structuur
Allereerst krijg je meer overzicht in je SEO-werkzaamheden, zowel qua paginastructuur als planning. Wat is je huidige pagina-indeling? Is dit een optimale structuur en hoe kan het beter? Het belangrijkste uitgangspunt hierbij is de gebruikerservaring van jouw (potentiële) klant.

Welke pagina’s bestaan al? Met welke vragen zit je bezoeker? En hoe maak je de antwoorden zo relevant mogelijk, zodat je bezoeker echt geholpen is? Soms betekent dit dat de 0-positie in Google het beste is. Soms is een bounce rate van 88% ook helemaal niet erg. En als de klant jouw product binnen 1 minuut bestelt en afrekent, zijn we erg blij. De essentie is om jouw bezoeker zo goed mogelijk te helpen binnen zo kort mogelijke tijd. Zonder gedoe, met goede interface.

Kernwaarden
Om zaken te doen met jouw bedrijf moet er een reden zijn om tot actie over te gaan. Meestal is dit vertaald naar USP’s: merkbeloftes gestaafd met bewijskracht. Jij gaat hierin bij ons een stapje verder. Samen gaan we de organisatie meer betekenis geven door kernwaarden toe te voegen.

We weven de kernwaarden van je organisatie door je SEO-teksten, metadata en USP’s zodat de kern (lees: merkbelofte) van je bedrijf in alle content sterk naar voren komt. Zo zorg je ervoor dat naast het krijgen van topposities in Google, de pagina’s ook echt bij je bedrijf passen en het juiste gevoel oproepen bij je bezoeker. Pas dan knallen je SEO-rankings echt omhoog.

We delen graag onze kennis met jou
SEO is een kwestie van doen. Strategie, structuur en data-interpretatie. Als de randvoorwaarden goed staan, is het een kwestie van content produceren en je linkstructuur ontwikkelen, analyseren en optimaliseren.

Voor contentproductie zoals pagina’s, blogs en artikelen, raden we bedrijven aan om die ‘handjes’ zelf in huis te halen. Iemand binnen je organisatie hebben die dit doet, is effectiever, zorgt voor een hoger kennisniveau en is uiteindelijk ook kostenefficiënter.

Omdat dit wel op de juiste manier moet gebeuren, ondersteunen we graag met training en kennisdeling om je medewerker(s) in goede banen te leiden. Kortom; we leren je vissen in plaats van je een vis te geven.

Bart Joling

Concrete SEO werkzaamheden

Voor onderstaande taken kun je ons inschakelen:

SEO strategie

  1. Waar wil je op gevonden worden?
  2. Waarom wil je daarop gevonden worden?
  3. Hoe ga je dat bereiken?
  4. Welke key words converteren?
  5. SEO in de customer journey

Content is en blijft king

  1. Schrijven voor de bezoeker
  2. Juiste tone-of-voice
  3. On-page optimalisatie
  4. Structuur van je url’s (pilarpages)
  5. Landingspagina’s en het doel hiervan

Techniek

  1. Snelheid
  2. Structuur van de website
  3. Mobile first
  4. Tools (search console, KW finder, hotjar, analytics, majestic, data studio, etc.)
  5. Voice search implementeren

Linkbuilding

  1. Strategie voor linkbuilding
  2. PA/DA optimalisatie
  3. Interne linkstructuur
  4. Huidig linkprofiel

Visie op de toekomst?

We merken dat veel marketeers het prettig vinden om te sparren over hun SEO-strategie en werkzaamheden. Een scherpe blik van een onafhankelijk partij kan net die inspiratie en motivatie geven om de juiste keuzes te maken. Je kunt ons altijd vragen met je mee te kijken. Hoe? Door gewoon eens contact met ons op te nemen.

Een inspirerende SEO talk?