Datadashboards

Data dashboarding

Google Datastudio

Het is maandagochtend. Wekelijks ontvang je van jouw marketingbureau voor 10 uur een rapportage met de resultaten van je online activiteiten. Het is jouw taak om dit straks te presenteren aan jouw manager. Maar inmiddels is het 10 uur geweest en de rapportage is er nog niet, stress! 

Bij Ten Stripes kiezen we ervoor om niet meer met dagelijkse, wekelijkse of maandelijkse rapportages te werken. Dit betekent niet dat we geen resultaten met je delen. Integendeel: je kan op elk moment van de dag op elk apparaat bij de data. In plaats van de data van verschillende accounts te bekijken, voegen we al deze data samen in een datadashboard die volledig is afgestemd op jouw wensen en behoeften.  

Sebastiaan

Door op deze manier te werken zorgen we voor volledige transparantie. 

Met Google Datastudio heb je de mogelijkheid om alle kanalen waar jouw bedrijf actief is samen te brengen in één overzicht. Denk hierbij aan een integratie van: 

  • Google Ads 
  • Search Console  
  • Google Analytics 
  • DoubleClick  
  • Facebook 
  • LinkedIn 
  • Bing  

Het perfecte dashboard 

Het perfecte data dashboard bestaat niet, maar we komen er wel heel dicht in de buurt! Tenminste, dat vinden wij. Jouw dashboard ziet er natuurlijk anders uit dan die van een ander. Je hebt immers andere doelstellingen. Door goed te luisteren naar jouw wensen, duidelijk je doelstellingen te formuleren en daar je dashboard ook op in te richten dat is waar we voor gaan.

Op die manier kom je altijd tot relevante inzichten, weet je direct waar je mee aan de slag moet en zie je periode op periode duidelijke de impact van je acties.

Hierboven zie je een screenshot van een data dashboard wat wij in gebruik hebben. Wil jij er ook zo een? Dan weet je ons te vinden.

Data dashboard?