Customer Journey

De ervaring in het aankoopproces

Frustratie van klanten

Je ziet een gaaf shirt in een online nieuwsbrief die je graag wilt hebben: blijkt de link niet te werken. Heb je toch eindelijk de bestelling gedaan: verkeerde kleur geleverd! Nou vooruit, dat kan gebeuren. Maar helaas kun je nergens een retouradres vinden. En de garantievoorwaarden waarnaar ze op de website verwijzen, geen idee waar je die kunt vinden…

Een goed doordachte klantreis

Vooraf nadenken over de jouw klantreis is ontzettend belangrijk. Je wil immers dat deze zo smooth mogelijk gaat om je conversies zo hoog mogelijk te krijgen. Ten stripes bepaalt jouw klantreis praktisch en pragmatisch. Dit doen we op basis van touchpoints: plekken waar je doelgroep met jou in aanraking komt.

Om te beginnen brengen we de huidige touchpoints in kaart. Zo zie je waar kansen liggen in de klantreis en waar je nog kunt verbeteren. Samen stellen we een ideale klantreis op zodat jouw (potentiële) klanten een fijn proces ondervinden. Vergelijk het met een glijbaan: belandt jouw klant soepel waar hij moet zijn? Of voelt hij onderweg obstakels zoals hobbels of gaten, of zelfs een flinke scheur in z’n broek?

Structuur in de klantreis

Als structuur gebruiken we het wetenschappelijk bewezen model van Google: het See, Think, Do, Care model. Hiermee bepalen we welke content in welke fase valt en hoe jouw klant het beste aanspreekt om de optimale Customer Journey te beleven.

See think do care

Samen bepalen we de doelen

Het customer journey vraagstuk verschilt sterk per onderneming. Daarom onderzoeken we altijd samen met jou wat de huidige en de gewenste situatie is. Hier koppelen we KPI’s aan die voor jou inzichtelijk zijn in een datadashboard. Zo zie je altijd waar je staat met je marketinginspanningen en weten wij precies waar we kunnen bijspringen.

Een contentstrategie die voortvloeit uit de klantreis

Uit de customer journey vloeit een contentstrategie. Deze zorgt ervoor dat de contentproductie in goede banen wordt geleid. Samen bepalen we wie de contentproductie voor zijn rekening neemt. Dit kan jij zelf doen, maar wij doen het ook graag voor je. Of je krijgt hulp van één van onze partners. Wij zullen het stukje kwaliteitsbewaking voor onze rekening nemen zodat alles wat naar buiten gaat echt bijdraagt aan de ervaring die jouw klant heeft. Om de klantreis optimaal te laten verlopen, gebruiken we als basis de strategische keuzes die we samen bepaald hebben.

Wat krijg je concreet?

  • Een pdf en een excelbestand met hierin de Customer Journey van jouw klant;
  • Een contentstrategie op basis van storytelling om de klantreis te blijven voorzien van nieuwe content;
  • Een team van specialisten dat met je meedenkt over de ideale reis van jouw klant.

Frisse blik?

Wil je liever eerst eens met ons sparren over de customer journey? Of de mogelijkheden onderzoeken? Of gewoon eens een frisse blik krijgen op de markt waar jij voor je gevoel al een eeuwigheid in zit? We helpen je graag.

Een inspirerend klantreis gesprek?