Copywriting

Overtuigen met sterke (online) teksten

Een website zonder tekst zie je vrijwel nooit. En terecht, want tekst kan overtuigen en de bezoeker begeleiden naar de juiste plek. Natuurlijk maak jij ook gebruik van teksten. Op je website, in je sociale kanalen, op gedrukte media en in e-mails. Maar past de tone of voice die hierin terugkomt wel bij je bedrijf? En doet de tekst wel wat’ie moet doen?

Een goede tekst is afhankelijk van een aantal belangrijke randvoorwaarden. De inhoud van een tekst kan nog zo goed en grappig zijn, maar je bereikt je doel niet als de basis slecht is. Maar wij helpen je daar graag bij.

Copywriting Quote

De tone of voice

De manier waarop het karakter van jouw bedrijf naar buiten komt in teksten en uitspraken is de tone of voice. Het gaat daarbij niet om wát je zegt, maar vooral om hóe je het zegt. En natuurlijk om de (eerste) indruk die je hiermee maakt.

Als je er goed over nadenkt, weet je waarschijnlijk wel dat iedereen zijn of haar eigen unieke manier heeft om zichzelf uit te drukken. De één is netjes en formeel, de ander opdringerig en in-your-face. Sommigen zeggen veel met weinig woorden, anderen lijken nooit tot hun punt te komen. Bedrijven zijn daarin niet anders. Welke communicatievorm je bedrijf kiest, heeft effect op de indruk die je achterlaat en hoe de persoon tegen wie je spreekt over je bedrijf zal denken.

Lucinde Terluin

Next level tekst

Tone of voice gaat dus verder dan goed schrijven en een sterk bericht. Het is next level! Het is het creëren van een eigen taal. Een taal die jouw bedrijf zijn eigen herkenbare voice geeft. Daarom heeft Ten Stripes een tone of voice handboek ontwikkeld waarmee we de tone of voice van jouw bedrijf vastleggen.

Wil je dat jouw klanten altijd een vertrouwd gevoel krijgen als ze iemand van het bedrijf spreken? Wil je met jouw tone of voice laten zien dat je consistent bent? Waag je dan eens aan next level copywriting.

Time to watch your tone

Aan de slag?