foto__Bart Joling
Authentiek communiceren vanuit je kern. Dat moet je ook gewoon durven. Vaak ben je te bang!

Bart Joling - directeur en marketingstrateeg

Bart Joling

Who dis?

Bart, hoe krijgen we jou chagrijnig?
Als printers niet werken. Daarom print ik zo weinig mogelijk, want dat is het beste voor mijn directe omgeving. Met name voor mijn collega’s.

Enneh, wat is jouw beste eigenschap:
Ooit zei een klant tegen mijn toenmalig directeur: ‘’Bart heeft een groot gevoel voor compassie, zet dit commercieel sterk in en zet zijn eigen belang opzij voor het belang van de klant.’’ Dat is één van de mooiste complimenten die ik ooit heb gekregen.

En je slechtste eigenschap dan:
Soms ben ik iets te enthousiast…

Durf je te vertellen wat je grootste fout ooit geweest?
Dat ik 2,5 jaar over mijn afstuderen heb gedaan. Sorry mam! Helemaal als je je bedenkt dat ik 200 euro per maand bijleende met als gedachte dat dat een stimulans zou zijn sneller af te studeren. Niemand heeft hier mee gewonnen uiteindelijk. Misschien DUO …

Daarnaast heb ik nog veel meer fouten gemaakt. Sterker nog ik stimuleer het maken van fouten. Dat klinkt misschien een beetje gek maar van je fouten leer je en je verlegd grenzen. En dat zijn vaak hele belangrijke lessen om een beter mens te worden.

Daar staat vast ook een beste zakelijke actie ooit tegenover?
Yes! Twee toppers een stuk meer verantwoordelijkheid gegeven in de operatie. Zij hebben het fantastisch opgepakt en hierdoor had ik een stuk minder stress en kon me focussen op de dingen waar ik echt waarde kan toevoegen.

Waar ben je eigenlijk het meest trots op?
Zakelijk gezien ben ik erg trots op het feit dat ik drie marketingbureaus met verschillende disciplines opgebouwd heb en heb laten uitgroeien tot stabiele winstgevende bedrijven.

Privé is mijn grootste trots dat ik 5 marathons heb gelopen in mijn leven. Met een PR van 3:58;41 in Berlijn.

Even minder zakelijk: met wie zou je een dag willen ruilen?
Steve Jobs. Ik zou graag eens een dag een hippie willen zijn die het meest waardevolle bedrijf ter wereld aanstuurt. Maar vooral goed is in geniale producten bedenken die de wereld veranderen.

En als je mocht kiezen, welke superpower zou je dan willen hebben?
De power om alle plastic in de oceaan te verwijderen. Belachelijk dat mensen er zo’n teringzooi van weten te maken!

Heb je ook hobby’s trouwens?
Hardlopen, koken, lezen, voetbal kijken en goede wijn drinken.

Is er ook een liedje die je echt niet uit je hoofd krijgt?
CAN’T STOP THE FEELING! (jeweetwel)

Marketingvraag: wat heb je het laatst gegoogeld?
Mascolori schoenen‘ Deze zijn niiice!

Wat vind je de beste manier om jou weekend te beginnen dan?
15 kilometer hardlopen. Toch laat ik me ook vaak verleiden een biertje te drinken met collega’s.
Wat zeker geen gek alternatief is… 😉

Heb je tot slot nog een favo quote?
‘’Vaak ben je te bang’’

P.S. Waarom word je blij van marketing?

Keertje afspreken met Bart?

Directeur van Ten Stripes

"Ik vind het mooi om mensen helpen groeien en organisaties helpen bloeien. Elke dag met een grote glimlach en een hoop plezier. Modern leiderschap, lange termijn denken en samenwerken zijn hierbij key-words. Mijn vak? Marketing 3.0. Bij Ten Stripes natuurlijk"

Marketingstrateeg

"Marketing begint altijd met een gedegen een duurzame strategie. Helaas nemen bedrijven daar niet altijd de tijd voor. Zonde, want dat gaat je uiteindelijk veel tijd en frustratie schelen. Weten waar je naartoe wilt is namelijk altijd een goed idee!"

Sparringpartner

"Zin om eens koffie te drinken en te kletsen over marketing? Gewoon vragen! Vaak ben je te bang..."