Account Based Marketing

Uniek zijn met ABM

Hoe vervelend is het als je iemand ziet lopen in dezelfde ‘unieke’ broek als jij? Of wanneer je jouw verjaardagsfeestje met een andere jarige moet delen? Dat is rot.

Waarom? Omdat we allemaal uniek willen zijn. We hebben graag ons eigen karakter en willen niet over één kam geschoren worden.

Bedrijven zijn net zo. Ze willen het graag anders doen de rest. Waarom gebeurt dit vaak dan niet? Waarom wordt nog steeds met massa’s aan content gestrooid die aan een gehele doelgroep gericht is?

Ben jij eigenlijk wel echt uniek met je marketing? Of doe je het stiekem net zoals alle anderen? Voelt de klant zich wel uniek bij jou of is hij of zij één van de velen die hetzelfde bericht ontvangt? Zeg eens eerlijk…

Tijd om uniek te worden en jouw klanten zich uniek te laten voelen.
Tijd om met Account Based Marketing te starten!

Er zwemmen meer vissen in de zee, maar die ene…

Stel je eens voor dat je een middagje gaat vissen. Je gaat het meer op, met als doel om een prachtige snoek aan de haak slaan. Je gebruikt eerst je visnet, maar daarmee vang je een hoop andere vissen. Leuk, maar niet wat je wilt.

Een bootje naast jou gebruikt een hengel met speciaal aas. Je buurman gooit zijn hengel in het water en het duurt maximaal vijf minuten voordat hij beet heeft. Die mooie snoek, die jij op het oog had, wordt voor je neus uit het water gehengeld. Balen…

In dit scenario doet jouw varende buurman aan Account Based Marketing (ABM). Hij gebruikt gerichte marketing (speciaal aas) op vooraf geselecteerde accounts (de snoek). Zo werkt het ook bij bedrijven en klanten. Bij ABM personaliseer je de marketing: je past je aanspreekvorm en overtuigingstechnieken aan op degene die je voor je wilt winnen.

De voordelen van ABM 

Aan ABM zitten een aantal prachtige voordelen:

  • Je hoeft weinig tot geen moeite te doen voor personen/bedrijven die voor jou niet relevant zijn.
  • Het effect van je campagne is super makkelijk te meten omdat de doelgroep heel specifiek is.
  • De afdelingen sales en marketing komen samen omdat ze aan hetzelfde doel werken

Ben jij er klaar voor om je net in de schuur te laten en je vishengel optimaal te gebruiken? Dan gaan wij samen naar snoeken vissen.

Samen snoeken vissen?